About me

KAIN BATIK PUNYA HAL

tajaan secantikmanis on Sunday, February 27, 2011

 wee dengan muka yang tidak malu i dengan gagahnya buat tutorial cara memakai kain batik. heheh sibuk sangat tadi dekat Sahabat Blogger, ada seseorang mintak untuk menunjukkan cara-cara pakai kain batik,, heheh Mashitah Rahim ni ada sikit cara-cara pemakaian kain batik ye. harap dapat membantu.

sila abaikan model tersebut okey. hehehehe

STEP 1 :
* Okey uols nampak tidak ada dua corak yang berbeza dekat kain batik tersebut?
* okey kalau sudah nampak perbezaan nya, pastikan pulak bunga pada kain batik tidak ke bawah, mestilah ke atas coraknya.

STEP 2 :
* uols mestilah letakkan corak yang berlainan itu betul-betul macam gambar di atas.

STEP 3 :
* nampak tak tangan yang dalam love tue kan, tarik sikit-sikit agar kain di bawak menjadi sekata.
* tangan yang lagi 1 itu, tarik dengan kuat agar tidak longgar.

STEP 4 :
* last sekali tarik kain seperti dalam gambar di atas dan masukkan dalam kain.
* buat ketat-ketat.

see senang je kan pakai kain batik. heheh harap semua paham la ye.
Please Share it! :)

{ 11 sweetie... read them below or add one }

AiDa AzRyN said...

wah! model batik ye.. hehe XP

Anonymous said...

You wear batik sarong everyday? I do not see young Malay girl wear batik sarong anymore. Or I am wrong and they are still wearing it but wear it only at home and for sleeping? From Linda

izfanora said...

pergh, siap der tuto lg.. tabik spring la.. :)

Suraya Ayu said...

ala pakai kain batik senang je, su selalu pakai kain batik, su hantar adik su pegi sekolah pagi pun pakai tshirt dgn kain batik je bawa motorsikal

Suraya Ayu said...

Ala senang je pakai kain batik,, su suka pakai kain batik selesa,, su hantar adik su pergi sekolah pagi pun pakai tshirt dengan kain batik je bawa motorsikal

Suraya Ayu said...

Ala senang je pakai kain batik,, su suka pakai kain batik selesa,, su hantar adik su pergi sekolah pagi pun pakai tshirt dengan kain batik je bawa motorsikal

Suraya Ayu said...

Ala senang je pakai kain batik,, su suka pakai kain batik selesa,, su hantar adik su pergi sekolah pagi pun pakai tshirt dengan kain batik je bawa motorsikal

Suraya Ayu said...

Ala senang je pakai kain batik,, su suka pakai kain batik selesa,, su hantar adik su pergi sekolah pagi pun pakai tshirt dengan kain batik je bawa motorsikal

Ain Adnan said...

Terima kasih.. Yeay.. Sy da pandai pakai kain batik..

Ain Adnan said...

Terima kasih.. Sy da pandai pakai kain batik.. Yeay..

Anonymous said...

Bagus la pandai pakai kain batik.
Sye hri2 pkai kain batik sbb suka sgt sbab ia selesa n sdppp d pkai