About me

BEDAK SEJUK GAMAT

tajaan secantikmanis on Wednesday, February 16, 2011

Assalamualaikum.. hai uols semua.. i harap sihat semuanya ye. uols semua tentu tertanya-tanya apa motif i bergambar sedemikian rupa kan... hehehe saje je sebenarnya. kelas hari ini, 1 hari batal. esok pulak kita seluruh umat islam akan menyambut maulidurrasul, so i cuti lagi la. [okey tiada kena mengena pun sebenarnya].
bedak sejuk jenis berair

i hendak tanya uols semua, pernah dengar produk BEDAK SEJUK GAMAT? tak pun pernah dengar BEDAK SEJUK?? sekarang ini i sedang mencuba pembersih muka Sabun Susu Kambing. baru je petang tadi i cuba basuh guna Sabun Susu Kambing. pendapat pertama i, kulit muka i licin sahaja selepas i cuci dengan Sabun Susu Kambing. i juga tengah menjinakkan muka i dengan bedak sejuk. kalau uols nak tahu. banyak kelebihan bedak sejuk ni tau.

kelebihan bedak sejuk
1. melicinkan kulit muka
2. memberi kesegaran pada kulit
3. mengurangkan kadar pengeluaran sebum/minyak pada kulit
4. menanggalkan sel kulit mati
5. bantu sejukkan kulit
6. membersih & menegangkan wajah
7. memputihkan kulit muka

selain itu, untuk sesiapa yang ada penyakit asma ambil bedak sejuk dan perahkan air limau nipis.kemudian lumurkan dekat leher dan dada.Insya-Allah asma akan berkurangan. kalau sesiapa yang kena chicken pop, campurkan bedak sejuk dengan daun jambu, terbukti tiada satu parut pun yang akan terlekat pada muka uols.

bedak sejuk jenis berbiji
ada satu petua daripada atok i sendiri, dia selalu guna bedak sejuk yang berbiji dan campurkan dengan air gamat. kulit muka uols akan lembut dan gebu je tau. walaupun berkedut, tetapi licin je. hehehehehe

disini ada 1 link yang i hendak berkongsi dengan ulos semua.

p/s : eh ada sesiapa ke yang berminat hendak beli bedak sejuk jenis berair tu??
Please Share it! :)

{ 4 sweetie... read them below or add one }

nadira shahid said...

dulu suke pkai bedak sejuk coz arwah moyang sye selalu buat ;)

diriku said...

he2..org dulu2 pun mmg suka pakai bedak ni kn..

Anonymous said...

saya nak beli bedak sejuk gamat..mana nak cari..i dekat melaka.

zack1250 said...

nama saya fauzan...saya duduk di langkawi...saya adalah pengedar gamat di gamatlangkawi.com...berkenaan bedak sejuk gamat tu saya boleh jualkan....tetapi disebabkan saya di kampung buat masa sekarang, klu awak nak bedak sejuk, kena la tunggu selepas raya kelima nanti...boleh?

awak cuba2lah layari gamatlangkawi.com...tgk2 ada apa2 lg barangan gamat yg awak nak ke...