About me

merah

tajaan secantikmanis on Sunday, July 18, 2010

assalamualikum sahabat

semalam keluar bersama bodyguard-bodyguard i yang tidak berapa hendak sasa sangat la. i semalam tiba-tiba berperasaan menyukai warna merah membuak-buak. sebab tu la i pakai jaket warna merah. hahahah saje je i nak bagitahu yang i dah beli jaket warna merah. hahaha



waktu si ceraf nak bayar duit tol i sempat snap!!
kan i dah kata i tiba-tiba suka warna merah
sebab tue lah i snap gambar ni


saya lawa kan sahabat
tak pe la puji diri sendiri
orang lain tidak pernah puji saya


berhadapan pintu masuk alor setar mall
sempat i tengok movie esclipe
ehh betul ke tidak ejaannya tu


last sekali ni kat taman apa entah namanya kat jitra
nanti i tanya roomate i


hallo ha

tajaan secantikmanis

assalamaualikum sahabat


bunga yang cantik layak untuk kawan yang sejati.

berbual tentang kawan. ibu i pernah berkata pada i dulu.. kawan baik suatu hari nanti boleh menjadi musuh, musuh pula boleh jadi kawan baik. sebab itu ibu i kata, berkawan jangan terlalu rapat.. sehingga segala hal peribadi, rahsia dan macam-macam di cerita pada kawan, kerana jika kita pergi ke tempat lain, kita akan berjumpa dengan kawan baru, jika ke tempat lain lagi, berjumpa lah dengan kawan baru juga lagi.

this about life!!

kalau tiada kawan, boleh ke kita hidup?
kalau tiada kawan, boleh ke kita gembira?
kalau tiada kawan, boleh ke kita sedih?


jawapannya simple
tentulah tanpa kawan kita tidak akan gembira dan tidak akan sedih.

tetapi dalam berkawan itu
ada had nya
ada batasan nya
ada garisan yang perlu kita peka dalam persahabatan

takut akan memakan diri kita sendiri




kawan di tempat belajar lain
kawan di kampung lain
hanya kawan yang betul-betul memahami diri kita, dan kita betul-betul memahami diri dia
akan menjadi kawan yang sejati

tidak perlu dalam 1 group ada terlalu ramai kawan
susah untuk menjaga kesemua perasaan kawan kalau terlalu ramai
jangan selalu mengutuk orang lain kalau diri kita sendiri pun sama juga sebenarnya


i ingin mencuba jadi seorang kawan yang boleh di minta nasihat
i ingin mencuba jadi seorang kawan yang boleh memberi nasihat yang membina

i tidak mahu jadi kawan hanya pada waktu gembira sahaja

semua itu bohong belaka

kadang-kadang kita tidak nampak kesalahan pada
diri kita sendiri


thanks bebeh semua sebab teman i bergambar pada hari ini...
gambar i tidak ada