About me

Contest "Saya Sayang Adik" anjuran Mama Ilah Fazilah

tajaan secantikmanis on Sunday, August 1, 2010

Assalamualikum sahabat

Sewaktu i tengah berblogwalking tadi i ada jumpa 1 contest..
Perasaan i kuat menyuruh i mengklik ke blog mama ilah fazilah ini, dan sekaligus masuk contest ini.
Jomlah baca cerita i diantara i dengan adik i.




muhammad hafiz aidid


Aidid semasa adik berumur 2 hari, kakak sudah berumur 15 tahun. Walaupun umur kita saling berjauhan, tetapi percayalah..tidak ada sedikit pun iri hati dalam perasaan kakak bila melihat abah dan ibu lebih memberikan perhatian kepada adik. Semua orang berkata, kenapa aidid ni gelap, kakaknya putih pulak. Bagi orang yang di luar sana yang tidak tahu bahawa aidid adalah adik angkat mesti akan bertanya soalan sebegitu rupa. Biarlah aidid gelap, biarlah kakak putih. Tetapi tahi lalat kita serupa! Kakak sayang adik, abah sayang adik, ibu sayang adik dan atok,nenek,tok leman pun sayang adik.


dia suka bergambar macam kakaknya kan??


Ada masanya kakak rasa nak bagi pelempang jek..ada masanya kakak nak bagi cubitan pada adik,,tetapi tendangan adik, tepukan adik lagi berbisa terhadap kakak. Kakak biarkan saja. Kakak ketawa, sebab kakak tahu aidid adalah satu-satunya adik kakak di dunia ini.

Dulu adik kecik je. Muka adik, tapak tangan adik, kaki adik, badan adik, tetapi sekarang adik sudah besar. Sudah tinggi, sudah besar, tetapi kakak harapkan sebesar mana pun nanti adik..setinggi mana pun nanti adik tetap menjadi adik kakak yang kuat nanges,tidak kaut makan dan penonton channel setia ceria.




Adik peneman kakak shopping, adik peneman sewaktu kakak drive kereta, adik peneman kakak kuar dating dan utamanya.. adik peneman sewaktu kakak kena bantai dengan abah.
Kakak nanges,adik pun nanges.kakak tahu adik tak paham..tetapi adik tetap duduk peluk kakak. Terima kasih wahai adikku.

Awal tahun ini adik dah start sekolah. Kakak tengok adik pakai baju sekolah. Haiii dah besar adik kakak. Adik balik sekolah adik cakap cikgu suruh pakai baju sukan setiap hari. Heii mana ko belajar tipu ni!!keja ko nak main jek la 2!!

muhammad hafiz aidid
5 tahun

Kakak ajak adik buat keja sekolah. Adik rajin kejap je. Adik cakap dengan kakak.. “adik tak pandai,,adik malaslah” kakak tahu adik nak tengok cerita ceria. Okey kakak bukakan cerita ceria ye..

Hendak di ceritakan rasa sayang kakak pada adik rasanya sampai bila-bila pun tidak akan habis. Andai suatu hari nanti, muhammad hafiz aidid, adik kakak terbaca cerita ini...percayalah..sewaktu kakak menaip entri ini..kakak berada atas katil kakak kat kolej, mata kakak merah sebab masuk habuk!!

okey i nak pergi call ibu i jap.. nak bual-bual dengan adik i.


Please Share it! :)

{ 16 sweetie... read them below or add one }

NuSaNa NoSa 91 said...

sedey.. tetibe teringt kt adik2 kt rumah.. T________T

sall said...

Salam, terharu bila sall baca story ni.huuuuuu....gud luck ye.

secantikmanis said...

nusana nosa : bestkan ada adik ni..tetapi kadang-kadang menggangu jiwa raga juga kan

secantikmanis said...

sall : sall saya bukan setakat terharu..sampaikan menitik air mata saya

NuSaNa NoSa 91 said...

haah.. mmg.. tp diorg la yg pling setia dlm idop kita.. kwn2 pon xsesetia diorg.. klu gado nan adik2 pon, cepat je klu nk berbaik.. xde ungkit-mengungit cm kwn2.. ^_^

padin said...

salam aku xde adek uhuk..

hehe bagusla, jagalah dia baik2 hehe, umm satu lagi,

gudluck utk ko, secantikmanis

secantikmanis said...

xde adik ke bro...
aku akan jaga dia sebaik mungkin
tengok2 dia yang jaga aku karang

secantikmanis said...

nusa = kawan boleh jadi musuh, musuh boleh jadi kawan

.:|kamaryeah|:. said...

so sweet~

secantikmanis said...

kamaryeah: saya memang sweet...

Nadd said...

kakak yg sweet u ni.. ^^

secantikmanis said...

saya memang sweettt
manis gtueee

Iela Fazielah said...

secantikmanis: mmg terharu bc kisah mu ini... tulah kasih sayang kakak pada adikkan??? neway..gudluck ye...

secantikmanis said...

lela fazielah : itulah..kita orang perempuan senang untuk menunjukkan kasih sayang,,tetapi kalau orang lelaki nie payah sikit

Airmata Adieba said...

menarik dik leya...
sweet sangat2...
moga adk berbahagia dgn aidid...
sayang korg berdua...

Airmata Adieba said...

menarik dik...